Een goed georganiseerd bedrijf
Als ondernemer wil je er natuurlijk voor zorgen dat jouw bedrijf in de loop van de tijd bovenaan komt te staan. Daar werk je naartoe, die succesvolle uitkomst. Maar als ondernemer doe je dat uiteraard niet in je eentje. Je werkt met een team. In deze blog vertel ik je over de kwaliteiten die ieder goed gebalanceerd team moet bezitten. Lees je mee?
Van de ideeën
Allereerst moeten er dingen bedacht worden, plannen om na te jagen en ideeën om te ontwikkelen. Niet ieder persoon is hier even goed in en je wilt ook niet alleen maar bedenkers in je team hebben. Maar wanneer een project nog in de beginschoenen staat, zijn dit de mensen die een concept naar een hoger niveau kunnen tillen en die gedurende het proces vaak snel met oplossingen kunnen komen.
Tot de uitvoering
Maar daarnaast heb je uiteraard ook de uitvoerende krachten nodig. Alles wat je bedacht hebt en uit wilt voeren, moet vervolgens ook daadwerkelijk uitgevoerd worden en dat is weer een hele andere taak. Wie maakt de papieren op, belt de hele middag mensen af en zorgt dat de vergunningen binnenkomen? Soms zijn de bedenkers en de doeners dezelfde mensen maar af en toe verdelen we deze binnen een afdeling, als dit mogelijk is. Kijk wat het beste past voor jouw bedrijf en jouw werknemers.
Op naar vernieuwing
Maar met die plannen en ideeën, en zelfs de uitvoering van die twee dingen, zijn we er nog niet. Want als we dat maar steeds zouden blijven herhalen, blijven we steeds hetzelfde doen en daar komen we niet mee vooruit. Er moet ook gezamenlijk, of door een apart team, gekeken worden naar de toekomst. Dat doen we door plannen op te stellen die kunnen dienen als leidraad en doelen. Op die manier kun je jouw bedrijf steeds naar een hoger niveau helpen en blijft de ontwikkeling hiervan niet stilstaan, want we weten allemaal: stilstand is achteruitgang.
Breng het aan de man
Als laatste valt of staat een goed bedrijf ook met een goede PR en communicatieafdeling. Maar niet ieder bedrijf heeft hier de mankracht voor en dat terwijl dit juist de afdeling is die informatie overgeeft naar de buitenwereld, in wat voor vorm dan ook. Dit kan je gelukkig ook uitbesteden aan een online marketing bureau. Zij zullen dan voor jou het marketing deel doen. Uiteraard kun je met hen eerst al je wensen en verwachtingen bespreken, zo kan je een succesvolle samenwerking tegemoet gaan.